Danone is ervan overtuigd dat de gezondheid van de planeet en de gezondheid van mensen onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. We zien het als onze missie om via onze voeding en dranken zoveel mogelijk mensen gezond te maken en te houden. Daarom hebben we in 2017 de belangrijke stap gezet naar plantaardige voeding en dranken. Consumenten kunnen nu kiezen uit zowel plantaardige producten als zuivelproducten van onder meer onze merken Activia, Actimel, Hüttenkäse, Danoontje en Danio, Alpro en Provamel.
Consumenten helpen bij keuzes
Daarmee kwamen we op het juiste moment tegemoet aan de verwachtingen van de consument, die steeds bewustere, gezondere en duurzamere keuzes maakt. Een van onze belangrijkste missies is om consumenten te helpen om beter geïnformeerde en gezondere voedingskeuzes te maken. Daarom passen we in Nederland waar mogelijk het Nutri-Score label toe op onze verpakkingen.
Sociale en ecologische doelstellingen
Sinds 2018 en 2019 dragen de Zuivel- en Plantaardige productcategorieën in Nederland het internationale B Corp-certificaat. Dit wordt toegekend aan bedrijven die de hoogste standaarden nastreven op het vlak van sociale en ecologische prestaties, verantwoordelijkheid en transparantie.
Meer informatie?
Bezoek de website van Danone: Danone.nl
Bezoek de website van Alpro: Alpro.com