Rijswijk, 14 juli 2025 – Als trotse B Corp doet Danone mee aan de landelijke campagne “Ieder B’tje helpt” van Albert Heijn. Samen met andere B Corp-merken zetten we ons in om consumenten te inspireren bewustere keuzes te maken. De campagne maakt het makkelijker voor consumenten om producten te herkennen die bijdragen aan mens, milieu en maatschappij.
Inspiratie in de winkels en online
Tijdens de campagne die loopt van 14 tot en met 27 juli, kunnen klanten van Albert Heijn in de 40 grootste winkels B Corp producten uit de campagne proeven. Via QR-codes bij het schap ontdekken ze hoe elk merk bijdraagt aan mens, milieu en maatschappij. Met hele concrete voorbeelden. Ook kunnen ze meespelen met de “B’tje beter quiz” en van 17 t/m 20 juli de B Corp pop-up store bezoeken op het Gelderlandplein in Amsterdam.
B Lab, de non-profitorganisatie achter de B Corp certificering, juicht de campagne toe. Charlotte Smit, manager Communicatie B Lab: “Door de spotlight te richten op deze ondernemingen, leren steeds meer klanten waar de B Corp certificering voor staat, namelijk voor bedrijven die hun commerciële kracht inzetten om te bouwen aan een inclusieve, regeneratieve en eerlijke economie.”
Verantwoordelijkheid
Danone’s verantwoordelijkheid stopt niet bij de fabriekspoorten of de kantoordeur. De impact van ons bedrijf rijkt immers veel verder. Dat maakt dat we de plicht hebben sociale doelen te stellen, aldus Antoine Riboud, in 1972 toen hij CEO was van Danone.
Anno 2025 komt die bedrijfsvisie voor Danone in Nederland onder meer tot uitdrukking in onze B Corp certificering. Een onafhankelijk certificaat voor bedrijven die hun activiteiten inzetten als kracht voor het goede (Business as a force for good). Bedrijven die verder kijken dan aandeelhouderswaarde en voldoen aan hoge, geverifieerde normen voor sociale en ecologische prestaties, transparantie en verantwoordelijk ondernemen. In de woorden van Antoine Riboud: bedrijven die concluderen dat economische groei geen doel op zich kan zijn. B Corps zijn transparant en committeren zich eraan het altijd beter te willen doen. Vastgelegd in onze statuten en in lijn met onze visie ‘One Planet. One Health’, zetten we ons in voor de natuur, gezondheid en mensen.
Merken in de spotlight
Tijdens de campagne zet Danone drie producten centraal die elk op hun eigen manier bijdragen aan een B’tje Betere wereld: Alpro Mild & Creamy, Danone Skyr en Nutrilon 4.
Alpro Mild & Creamy: Dit B’tje zorgt voor lage uitstoot tijdens je ontbijt
Danone Skyr: Dit B’tje zorgt voor een gezonde start van je dag.
Nutrilon 4: Dit B’tje draagt bij aan onderzoek naar gezonde voeding.