Mensen willen weten waar hun voedsel vandaan komt, hoe het is geteeld, hoe het op hun bord terecht is gekomen en welke invloed het heeft op hun gezondheid en die van de planeet. Klanten willen steeds meer weten van wie ze kopen. Daarom is maart een speciaal moment op de Danone-kalender. We sluiten ons deze maart met trots aan bij B Lab om andere bedrijven de hand te reiken en hen op te roepen hun eigen eerste B Corp-stappen te zetten. Ook herinneren we onszelf nogmaals aan onze verbintenissen tegenover onze consumenten, werknemers, gemeenschappen en de planeet.

Sinds 2015 werkt Danone samen met B Lab om een zinvolle en duurzame weg naar certificering te helpen definiëren voor multinationals en beursgenoteerde bedrijven en om de groei van de B Corp-beweging naar de mainstream te versnellen. Deze beweging is ontstaan uit de wens om naar een ander soort economie toe te werken. Een economie waarin economische vooruitgang gepaard gaat met milieuprestaties, verantwoordingsplicht en transparantie.

Van Marseille naar B Corp

De B Corp-certificering sluit nauw aan bij Danone. In zijn historische toespraak in Marseille in 1972 riep voormalig CEO Antoine Riboud op tot een radicaal andere benadering van het bedrijfsleven en effende hij de weg voor een nieuwe visie op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit markeerde de geboorte van Danone’s tweeledig engagement: zakelijk succes en sociale vooruitgang. Tot op de dag van vandaag streeft Danone ernaar zoveel mogelijk mensen in hun gezondheid te ondersteunen, met respect voor mens en planeet.

B Corp als groeiende beweging

We zijn er erg trots op dat onze Danone, Nutricia & Alpro merken volledig B Corp gecertificeerd zijn. De groei van het aantal B Corps neemt gestaag toe en toont de bereidheid van steeds meer bedrijven om hun impact te beoordelen en te verbeteren. Danone juicht deze groei toe en nodigt alle bedrijven uit om zich aan te sluiten bij de beweging om het bedrijfsleven in te zetten als een kracht voor het goede.